!!!!!!!!!

Vill bara berätta angående arbetsförmedlingens sätt att ha ett informationsmöte!

Mitt brev till Chefen!!

Hej! Jag va på erat så kallade informationsmöte och fick möta en kille som heter -----, det han gjorde va inte att informera. Han i stort sett klanka ner på hela gruppen, ingen våga såklart säga nåt med tanke på hans fula attityd.

 

Kommentarer från -----:

(---- låtsas vara en arbetsgivare och låtsas kolla igenom ansökningar till ett jobb och säger: ”Nej det här är ett invandrarnamn”

”Ni får inte skaffa tatueringar, då blir det svårt att få jobb”

”Om ni skickar in ett cv till ett arbete klockan fyra på natten så tror arbetsgivaren att ni spelar world of warcraft hela nätterna och inte är dugliga för ett jobb”

”Neeej, jobb inom arbetsförmedlingen är svårt, lättare att få via kompisar och familj”

”Jag antar att ni är alla här får att få ersättning från oss”

”Ni ska visa erat cv för oss, inte för eran mamma för hon säger bara att det är jättebra fast det är massa stavfel”

”Jaha, har ni gått samhäll, estet, det är riktigt svårt att få jobb efter”

 

Okej några frågor från mig nu! Har ni utbildat dem som jobbar på arbetsförmedlingen att säga alla dem här sakerna?? Rasistiska påhopp? Om jag har en tatuering är jag körd då? Tror ni på allvar att vi spelar spel på natten som 15 åriga pojkar gör??? Okej om det är svårt att få jobb inom arbetsförmedlingen vad gör jag där då?? Och angående stavfel på ett cv och visa det för min mamma, ni vet ingenting om min mamma och jag kan stava, jag är väl inte fem år gammal??????? Vad vet han om det är svårt att få jobb när man gått samhäll eller estet? Hela hans attityd under mötet va kränkande.

 

Jag kom till arbetsförmedlingen för att få STÖD, och trodde man kunde känna sig TRYGG hos er, men det enda jag fick va SKIT kastad på mig. Jag tackar för denna uppvakning och vet nu att jag är värdelös som många andra säkert tycker också. Om du är en bra chef så tar du ett snack med -----, för jag ser inte fram emot nästa möte, jag är nästan Rädd.

 

Med vänlig hälsning R.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0