Bebisen!

När vi var på vårat första ultraljud i vecka 19 så upptäckte barnmorskan att vårt barn har ett vidgat njurbäcken.. Det är inte farligt, man följer upp det och kanske i värsta fall måste operera när den är född.. Vi fick en ny tid två veckor senare i vecka 21.. Och det va då oron börja när läkaren frågade om ja ville göra ett fostervattenprov.. Jag tänkte "men vah? Jag är ju så ung:S" .. Och tydligen kan det vara så att ett barn med down syndrom har vidgat njurbäcken.. Jag va orolig och ledsen.. Det va onödigt av henne att säga det, jag skulle aldrig göra abort om vårt barn hade DS, men ändå blir man orolig.. Läste lite om det nu på internet och det är tydligen en väääldigt liten risk för att vårat barn ska ha DS bara för att den har vidgat njurbäcken.. Speciellt för mig som är så ung.. Så det va VÄLDIGT onödigt av henne att ens nämna det.. Även om man har läst att det är en liten risk, så har man ändå det där svaret i bakhuvudet och oroar sig ändå.. Heeela tiden :( Jag hade förväntat mig på första ultraljudet att ALLT skulle va heeelt bra.. Man hade inte förväntat sig nåt sånt här :( Vi ska dit igen i vecka 28.. Så får vi se vad som händer då.. I övrigt så va bebisen frisk, med ett friskt hjärta och jättelivlig.. Om jag ska gå på min egna magkänsla, så tror jag absolut inte att vårt barn har DS.. Så som den sparkar o rör sig hela tiden :) Men som sagt.. Man kan inte låta bli att oroa sig..

Gå ut med hundarna nu. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0